2019-20

Bodas de sangre
1r bat. Professora: Carme Ferré

L’alumnat ha dibuixat l’escenari on podria desenvolupar-se la representació de l’obra teatral «Bodas de sangre». Podien triar entre dos moments diferents. En un cas l’acció es desenvolupa en un espai tancat. En l’altre, succeeix a l’aire lliure.

Confinament i coronavirus
1r bat. Professora: Carme Ferré

Calia fer una representació on s’expressés l’estat anímic que produïa el confinament en què ens vàrem trobar durant el tercer trimestre d’aquest curs. Necessàriament s’havia d’incorporar la imatge d’una finestra.

Cubisme-Fauvisme
1r bat. Professora: Carme Ferré

Els alumnes van preparar-se una natura morta a casa. Eren temps de confinament. Van fer una representació on calia que deixar de manifest que es tractava d’una obra amb trets característics del Fauvisme o del Cubisme.

Joies
1r bat. Professora: Carme Ferré

A la matèria de Volum, i desprès dels exercicis que van servir per a entendre i desenvolupar les abstraccions corresponents, l’alumnat construeix una joia. El referent que ha fet servir cadascun d’ells ha estat triat lliurement però, tots ells, havien d’escollir un element natural de petites dimensions.

Mr Hyde
1r bat. Professora: Carme Ferré

Aquesta activitat està resolta en dues hores. Es tractava de representar un gatet, que originàriament mostrava un gest molt dolç, en una actitud agressiva.

Tria tres
2n bat. Professora: Carme Ferré

Exercici similar a l’examen de les PAU. Donades vàries imatges, l’alumnat ha de triar tres i dibuixar un espai on quedin representades aquestes imatges de manera que resulti coherent i versemblant.

Ombres projectades
1r bat. Professora: Carme Ferré

S’ofereixen a l’alumne dues imatges, a triar, on es poden veure ombres projectades a terra. Han de resoldre l’exercici representant el moment en que es genera aquesta ombra, incorporant-la.

Retrat
2n bat. Professora: Carme Ferré

Exercici PAU. A partir de l’esbós d’un retrat, es representa el noi/noia que podia haver estat el model. Els alumnes tenen llibertat per reflectir el tarannà que l’esbós els suggereix.

Roses
2n bat. Professora: Carme Ferré

De la mateixa manera que ho varen fer alumnes d’altres nivells, els alumnes de 2n de batxillerat van lliurar aquestes roses a diferents hospitals amb la finalitat de regalar-les als pacients que patien, durant la festa de Sant Jordi, la malaltia.

Projecte per a escola de primària
2n bat. Professora: Carme Ferré

La escola Isidre Martí, d’Esplugues, ens demanà si els alumnes podrien dissenyar dues imatge. Una per fer un llenç i altre per a una de les seves parets.
Finalment, i desprès de presentar diferents projectes, els propis alumnes van pintar el mural.
Les dues primeres imatges són les resultants.

Microrelats
2n bat. Dibuix Artístic – Professora Carme Ferré

A partir de la lectura de diferents minirelats, els alumnes han elaborat les imatges que podrien acompanyar aquests textos.

Pau
2n bat. Dibuix Artístic – Professora Carme Ferré

A la matèria Dibuix Artístic insistim a realitzar exercicis amb el format, la tècnica i la temàtica que plantegen les proves de les PAU. En aquesta ocasió es tractava de fer una representació realista on intervingués un avió.

Quadres / puzzle
1r batxillerat. Volum – Professora Carme Ferré

Amb diferents materials (porexpan, plàstics, teles, paper maixé,…) els nois i noies que cursen Volum han fet aquests quadres/puzle representant conegudes obres d’art.

Gravat en relleu
1r de batxillerat. Tècniques d’expressió graficoplàstiques. Professor Albert Puigpinós

En ple confinament per la Covid-19 ens vàrem veure obligats a fer gravat amb allò que teníem per casa: cartons, taps de suro, goma eva, patates, etc.

Els resultats varen ser uns estampats tèxtils molt macos.

Assemblatge

En ple confinament per la Covid-19 ens vàrem atrevir a fer assemblage amb allò que teníem per casa.

Animació facial
1r de batxillerat. Cultura audiovisual I. Professor Albert Puigpinós

En aquest exercici hem après a il·lustrar amb tauleta gràfica i el programa Krita i hem realitzat una animació per transparències aprofitant el programa Kdenlive.